نگاهی مختصر به کیف پول‌های بیت کوین
نوشته شده توسط : علیرضا

کیف پول‌های بیت کوین شامل دو نوع اطلاعات می‌شوند. آدرس عمومی و آدرس خصوصی. شما برای اینکه بتوانید دارایی‌های بیت کوین خود را ذخیره کنید باید کیف پول‌های دیجیتال را تهیه کنید.

کیف پول های بیت کوین

کیف پول‌های بیت کوین شامل دو نوع اطلاعات می‌شوند:

  • آدرس عمومی : شبیه به آدرس ایمیل بیت کوین است. آدرسی عمومی یک نشانی دیجیتالی است تا کاربران بتوانند از طریق آن بیت کوین مورد نظر خود را ارسال یا دریافت کنند. برای اینکه شخصی بتواند مبلغ خود را به شخصی دیگر ارسال کند باید آدرس عمومی او را بداند. آدرس عمومی در کل شبکه برای همه قابل مشاهده است.
  • کلید خصوصی : اگر آدرس عمومی را مانند ایمیل در نظر بگیریم، آنگاه کلید خصوصی مانند گذرواژهٔ ایمیل عمل می‌کند. کلید خصوصی برای آن است تا ثابت شود آدرس عمومی متعلق به کاربران است. هر شخصی که دارای آدرس عمومی برای دریافت یا ارسال بیت کوین است موظف است برای آن یک کلید خصوصی (گذرواژه) انتخاب کند. با انتخاب کلید خصوصی امنیت آدرس عمومی افزایش می‌یابد. کلیدهای خصوصی را فقط کسانی می‌توانند ببیند که قصد ارسال بیت کوین به یکدیگر را دارند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به کیف پول سرد S

کیف پول‌های بیت کوین انواع مختلفی دارند:

  • موبایلی : شما می‌توانید از تلفن همراه خود برای دسترسی به دارای خود استفاده کنید. کیف پول موبایلی مزیت‌های بسیاری دارد به شرط آنکه موبایل خود را گم نکنید. Copay و Airbitz نمونه‌هایی از کیف پول‌های موبایلی هستند.
  • دسکتاپ : یک نوع کیف پول سخت افزار است که مستقیما روی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی شما نصب می‌شود. کیف پول‌های دسکتاپ تنها زمانی امن هستند که فقط بر روی یک سیستم نصب شوند. Electrum و Exodus نمونه‌هایی از کیف پول‌های دسکتاپ هستند.
  • آنلاین : کیف پول‌هایی هستند که معمولا توسط صرافی‌های دیجیتال عرضه می‌شوند. این نوع کیف‌ها برای کسانی که مرتب به مبادلهٔ بیت کوین مشغول هستند مناسب است. اگرچه نباید بعد از اتمام مبادله، دارایی خود را به صورت آنلاین رها کنید.
  • سخت افزار : شما می‌توانید کلید خصوصی خود را با قابلیت حذف در این کیف‌ها ذخیره کنید. این کیف‌ها شبیه به USB و قابل حمل هستند. در ضمن قیمت آن‌ها کمی گران است. Ledger Nano S معادل ۸۰ دلار و Trezor معادل ۱۰۰ دلار.
  • کاغذی : یکی از امن ترین راه‌های نگهداری از دارایی خود کیف پول کاغذی است. این کیف شامل یک نسخهٔ چاپی از کلید عمومی و خصوصی شما می‌شود که راهی بسیار امن برای ذخیرهٔ بیت کوین است. تنها ایرادی که می‌توان گرفت این است که آن‌ها به صورت کاغذی عرضه می‌شوند و احتمال خیس شدن یا صدمه دیدن آن بسیار است. البته هر کیف پولی مزایا و معایب خود را دارد و به همین خاطر است که در اختیار داشتن چندین کیف پول با ویژگی‌های مختلف همیشه توصیه می‌شود.

کیف پول‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند "کیف پول داغ" و آن‌هایی که به اینترنت متصل نمی‌شوند "کیف پول سرد" نامیده می‌شوند. بهترین راه برای ذخیرهٔ دارایی‌های دیجیتال خود ترکیبی از این دو است.





:: برچسب‌ها: کیف پول‌های بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: